Elbrusz 2008. augusztus 17-30.

Mintegy 50 órás vonatozás és 3 órányi buszozás után érkeztünk meg a Kaukázusban fekvő Terszkol faluba. Pár órányi pihenés után elindultunk egy akklimatizációs túrára, megmászni 3404 méter magas kis Cseget csúcsát. Nagyon szép időben gyönyörű kilátás nyílt az Elbrusz kettős csúcsára. Másnapi túránk az Adysli völgyében vezetett. Rendkívül érdekes volt látni, hogy a hegyről a 4-5 gleccser végül egy folyamban egyesülve halad lefelé.

Következő nap elindultunk végre az Elbruszra. Átbuszoztunk a szomszédos Azau faluba, ahonnan indul a felvonó. Egy átszállással feljutottunk 3400 méterre, innen pedig hátizsákjainkkal felgyalogoltunk a hatalmas hordókból készült Garabashi állomásra. Hordónk elfoglalása után felsétáltunk 4000 méterre. Fél órás nézelődés, pihenés után visszamentünk a hordókhoz. Az itt eltöltött éjszaka után újra felvettük a hátizsákjainkat és a következő szálláshelyünkre, a 4100 méter magasan fekvő Priut 11 házakhoz gyalogoltunk. A dormit elfoglalása után 4500 méterig, a Pastuchov szikla aljáig, másnap a szikla tetejéig, 4900 méterre gyalogoltunk tovább segítve akklimatizációnkat.

Augusztus 25-én végre elérkezett a csúcstámadás napja. Hajnali 2 órakor nem túl hidegben, szikrázóan tiszta ég alatt fejlámpánk fényénél elindultunk. A meredek emelkedőn kapaszkodva pirkadat után értünk fel a nyeregbe, ahol rövid pihenőt tartottunk. Majd egy még meredekebb emelkedő után enyhébb részek következtek. A hosszú, fárasztó 8 órányi mászás után negyed 11-kor fent álltam Európa tetején. Kis pihenés, csúcsfotó, csúcscsoki, örömködés után indultunk lefelé. Az út sokkal gyorsabb volt, a tűző napsütésben elkelt a 60-as faktorú napkrém. Volt, aki nem használt, meg is égett az arca!

Egy jó nagy alvás után reggel hátizsákjainkkal legyalogoltunk a felvonóhoz, majd lelibegőztünk, és busszal vissza Terszkol faluba. A panzióban újabb kis alvás. Kora délután még egy túra várt ránk, megnézni egy 30 méteres, legyező szerűen szétterülő vízesést. A bátrabbak át is mentek alatta, de elfelejtették, hogy este 6 után már nehezen szárad még a legtökéletesebb ruha is... Utolsó nap tettünk egy buszos kirándulást a Csegem folyó völgyébe. A keskeny út magasan a folyó fölött kanyargott. Egészen El-Tjublju faluig mentünk, ahol megnéztük Tamerlan lépcsőjét. Ezen a lépcsőn menekült a falu lakossága a hegyre a mongol hódító fejedelem elől. És itt látunk még nagyon régi kriptákat. Egy kedves nénitől kaptunk ajándékba igazi kaukázusi kefírt. Olyan finomat azóta se ittam.

Hazafelé újból buszozás, majd az 50 órás vonatozás várt ránk.